Сайт вчителя початклових класів та образотворчого мистецтва

Антонової Людмили Федорівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Підручник «Образотворче мистецтво»

авт. Калініченко О., Масол Л., вид-во «Сиція», 2013

5 клас - Образотворче мистецтво

ВИДИ МИСТЕЦТВА 35 год. на рік (1 год. на тиждень)

ТЕМА року «Фантастична подорож на Міжгалактичний мистецький фестиваль»

І семестр

Розділ 1. Графіка. Початок зоряного шляху (8 год.)

№ уроку

Дата проведення

Навчальнізавдання та тема уроку

Технікавиконанняпрактичнихзавдань та матеріали

1.

 

Графіка. Види графіки. Створення плакату-запрошення в космічну подорож.

Матеріалифломастеримаркери, кольоровий папір, ножиці, клей.

2.

 

Графіка.Силует. Контраст. Створеннякомпозиції: «Силуети зоряної флотилії» або «Зорельоти на старті».

Техніка: силует.

Матеріалитуш, перо, чорний маркер, гелева ручка, кольоровий папір, ножиці, клей.

3.

 

Графіка.Піктограма. Стилізація. Створенняпіктограми для космічної експедиції.

Матеріалифломастери, маркери, кольорові олівці.

4.

 

Графіка.Портрет як жанр образотворчого мистецтва. Види портретів. Пропорції. Масштабність. Створення групового портрету екіпажу космічного корабля перед стартом.

Матеріалифломастери,  кольорові олівці.

5.

 

Графіка. Інтер’єр. Лінійна перспектива. Створення зображення інтер’єру зорельота.

Матеріалиграфітні або  кольорові олівці.

6.

 

Засоби виразності графіки: крапка, лінія, пляма. Рівновага. Зображення неба в ілюмінаторі космічного корабля.

Матеріалифломастери, маркери чорного кольору;  гуаш білого або чорного кольору.

7.

 

Графіка. Автопортрет.Я – член екіпажу.

Матеріаликольорові олівці.

8.

 

Графіка. Світлотінь. Штрих. Створення композиції «Бортовий комп’ютер – «серце» космічного корабля».

Тематичне оцінювання.

Матеріал: графітний олівець.

Розділ2. Живопис. Кольорові простори Всесвіту (8 год.)

9.

 

Живопис як вид образотворчого мистецтва. Види живопису. Хроматичні кольори. Пейзаж. Зображення марсіанського пейзажу відтінками червоного кольору.

Матеріали: гуашеві фарби.

10.

 

Холодна кольорова гама. Створення фантастичної композиції в холодному контрастному колориті: «Крижані контрасти Енцеладу» або «Кристали льодяної планети»

Матеріали: акварельні фарби.

11.

 

Ахроматичні кольори. Створення композиції у техніці гризайль: «Стрибок крізь чорну дірку» або «Світ поза кольором».

Техніка: гризайль.

Матеріалигуаш чорного та білого кольору.

12.

 

Абстрактна композиція в контрастному колориті: «Динаміка Всесвіту», «Контрасти космосу», «Зародження галактики».

Техніка: акварель по-мокрому.

Матеріалиакварельні фарби.

13

 

Повітряна перспектива. Створення композиції: «Фантастичне місто», «Зоряний причал».

Матеріали: гуашеві фарби.

14.

 

Живописний портрет «Зустріч із зоряним мудрецем».

Матеріали: акварельні фарби.

15.

 

Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Зображення космічного натюрморту в нюансному колориті.

Матеріали: гуашеві фарби.

16.

 

Урок узагальнення. Творча робота за уявою.

Тематичнеоцінювання.

Технікавиконаннятворчоїроботи і матеріали за вибором.

 
Підручник «Образотворче мистецтво»

авт. Калініченко О., Масол Л., видавництво «Сиція», 2014

6 клас -  Образотворче мистецтво

ДУХОВНИЙ ТА ПРЕДМЕТНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ

(35 год., 1 год. на тиждень)

І семестр

Розділ І. Анімалістичний жанр (3 год.)

№ уроку

Дата проведення

Навчальні завдання та тема уроку

Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань

1.

 

Зародження анімалістичного жанру. Уявіть себе прадавніми художниками та намалюйте тварин.

Анімалістичний жанр. Послідовність зображення тварин. (Вугілля, крейда).

2.

 

Форма і пластика тварин.Зображення тварин у скульптурі. Рельєф «Звіриний стиль». Реалістичне і фантастичне зображення тварин.

Створіть рельєф реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку, інше. (Пластилін).

3.

 

Образи тварин у мистецтві.Стилізація. Реалістичні і стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно-прикладному мистецтві.

Намалюй ілюстрацію до літературного твору, головним персонажем якого є тварина. Зобрази її реалістично або стилізовано в русі. (Гуаш).

Розділ 2. Пейзаж 5 год.

4.

 

Широкі простори. Пейзаж та його різновиди. Повітряна перспектива. Кольорова гама. Теплі й холодні відтінки зеленого кольору в пейзажі.

Намалюй літній пейзаж «Зелені простори» або «Квітуче поле». (Кольорові олівці, фломастери).

5.

 

Гірський краєвид. Гірський пейзаж. Композиція і колорит картини. Плановість. Послідовність зображення пейзажу.

Намалюй гірський пейзаж «Золота осінь у Карпатах». (Пастель, кольорові олівці).

6.

 

Морська далечінь. Марина. Сюжети картин з морськими краєвидами. Лінія горизонту в марині. Нюанс кольору.

Намалюй морський пейзаж у нюансному (спокійному) або контрастному (яскравому) колориті.  (Акварель).

7.

 

Міста і села в пейзажі. Міський і сільський пейзажі. Архітектурний та індуст-ріальний пейзажі. Ведута, стафаж. Лінійна перспектива. Послідовність побудови зображення в лінійній перспективі.

Намалюй міський або сільський пейзаж. (Гуаш).

8.

 

Фантастичний пейзаж. Особливості реалістичного і фантастичного пейзажів. Роль перспективи, тла у картині.

Тематичне оцінювання.

Групова робота. Створіть композицію «Фантастичне місто» (матеріали на вибір: кольоровий папір, гуаш, фломастери, маркери тощо).

Розділ 3. Портрет 8 год.

9.

 

Різновиди портретів. Портрет: парадний і камерний; станковий, монументальний, мініатюра. Художній образ. Анфас, профіль. Будова і пропорції обличчя.

Намалюй портрет – художній образ улюбленого літературного героя (графічні матеріали на вибір).

10.

 

Портрет у профіль. Профільні портрети у живопису й скульптурі. Камея. Пропорції голови й обличчя людини у профіль.

Виліпи портрет однокласника у профіль – рельєф у вигляді камеї. (Пластилін).

11.

 

Подвійний портрет. Персонажі подвійних портретів, особливості композиції картин.

Намалюй подвійний портрет дітей – родичів, друзів. (Гуаш).

12.

 

Груповий портрет. Групові портрети у живопису й скульптурі, їх особливості, різноманіття композицій.

Групова робота. Створіть скульптурний груповий портрет (кругла скульптура або рельєф) спортивної команди, музичного або театрального ансамблю. (Пластилін).

13

 

У колі сім’ї. Старовинні й сучасні сімейні портрети. Роль композиції, колориту у вираженні авторського задуму.

Намалюй сімейний портрет: парадний або камерний. (Акварель чи гуаш).

14.

 

Автопортрет. Різноманіття сюжетів і форматів картин. Послідовність виконання автопортрета.

Намалюй автопортрет (графічні матеріали на вибір).

15.

 

Дружній шарж. Карикатура і шарж: спільне і відмінне між ними.

Намалюй дружній шарж на друга чи подругу (олівці, фломастери).

16.

 

Систематизація, узагальнення знань, перевірка досягнень.

Тематичне оцінювання.

Вправи на закріплення вивченого матеріалу.

 
 

7 клас – Образотворче мистецтво

КУЛЬТУРНЕ ТА ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЛЮДИНИ

(35 год., 1 год. на тиждень)

І семестр

Розділ І. Простір і об’ємно-просторова форма (14 год.)

Тема 1. Художні засоби зображення простору 6 год.

№ уроку

Дата проведення

Навчальні завдання та тема уроку

Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань

1.

 

Види образотворчого мистецтва. Художні засоби передавання простору у різних видах мистецтва. Творча робота: «Чарівний світ мистецтва».

Сприйняття мистецтва. Матеріал: олівці, фломастери, акварель.

2.

 

Ритм ліній і плям, колір (оптичні властивості). Передача умовного простору: віддалення наближення кольору. Повітряна перспектива у живописі.

Творча робота: «Карпатські гори» або «Пейзаж за вікном». Техніка виконання та матеріали: акварель, гуаш, пастель, кольорові олівці.

3.

 

Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць. Штрих, лінія, тон.

Творча робота: «Моя вулиця» Техніка виконання та матеріали: грийзаль, акварель, простий олівець.

4.

 

Об’ємна форма у відкритому просторі та в інтер’єрі (геометрична форма, паркова скульптура, дрібна пластика). Продуманість виразності силуету. Урахування масштабу та характеру декору, що сприймається на відстані

Творча робота: «Скульптура в парку» або «Фонтан із використанням зооморфних та антропоморфних,фантастичних мотивів». Матеріал: пластилін, простий олівець.

5.

 

Умовно-графічне або ілюзорно-просторове зображення.

Творча робота: композиція «Простір». Матеріали: графічні.

6.

 

Сприйняття мистецтва. Урок узагальнення: «Що ж таке художні засоби зображення простору?»

Тематичне оцінювання.

Бесіда. Робота в групах.

Тема 2. Об’ємно-просторова форма. Архітектура і місто 8 год.

7.

 

Сприймання мистецтв. Архітектура (вид мистецтва, стилі).Архітектурний образ. Етюдні замальовки.

Сприймання мистецтва: «Архітектурні мотиви» або «Шедеври архітектурного мистецтва». Матеріали для виконання за вибором учнів.

8.

 

Гармонія архітектури з природним середовищем. Багатопланова композиція.

Творча робота: «Замок у горах».

Матеріали: гуаш, акварель, змішана техніка.

9.

 

Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць.

Творча робота: «Вулиця рідного міста (села)».

Матеріали: простий олівець, гелеві ручки.

10.

 

Архітектура історичного міста, гармонія з природним середовищем (кольорова гармонія)

Творча робота: «Стара фортеця» або «Фортеці наших предків».

Матеріали: колаж; гуаш, акварель.

11.

 

Інтер’єр, екстер’єр (історичний або сучасний). Поняття фронтальної перспективи.

Творча робота: «Про що може розповісти інтер’єр» Техніка за вибором учня.

12.

 

Монументальне мистецтво (імітація вітражу).

Творча робота: «Вітраж старовинного замку». Техніка та матеріали: аплікація, акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір.

13

 

Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору.

Колективна творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація, колаж,  акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір.

14.

 

Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору.

Колективна творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація, колаж,  акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір.

15.

 

Сприйняття мистецтва. Відтворення святкового настрою. Підсумкова творча робота

Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.

16.

 

Урок узагальнення.

Творча робота за уявою.

Тематичне оцінювання.

Вправи на закріплення вивченого матеріалу.

З предмета «Образотворче мистецтво» домашніми завданнями можуть бути спостереження за кольорами, формами, перспективними змінами в просторі, аналіз колориту, орнаментів, природних форм, фактури, текстури, характеру тощо; добір зразків зображень до теми (графіка, живопис, скульптура, декоративно-прикладне мистецтво, архітектура, дизайн, фото); добір асоціативного ряду, тла, природних матеріалів тощо для майбутньої композиції, виконання проекту та ін.

 
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz