Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Підручник «Образотворче мистецтво»
авт. Калініченко О., Масол Л., вид-во «Сиція», 2013
5 клас - Образотворче мистецтво
ВИДИ МИСТЕЦТВА 35 год. на рік (1 год. на тиждень)
ТЕМА року «Фантастична подорож на Міжгалактичний мистецький фестиваль»
|
І семестр
|
Розділ 1. Графіка. Початок зоряного шляху (8 год.)
|
№ уроку
|
Дата проведення
|
Навчальнізавдання та тема уроку
|
Технікавиконанняпрактичнихзавдань та матеріали
|
1.
|
|
Графіка. Види графіки. Створення плакату-запрошення в космічну подорож.
|
Матеріали: фломастери, маркери, кольоровий папір, ножиці, клей.
|
2.
|
|
Графіка.Силует. Контраст. Створеннякомпозиції: «Силуети зоряної флотилії» або «Зорельоти на старті».
|
Техніка: силует.
Матеріали: туш, перо, чорний маркер, гелева ручка, кольоровий папір, ножиці, клей.
|
3.
|
|
Графіка.Піктограма. Стилізація. Створенняпіктограми для космічної експедиції.
|
Матеріали: фломастери, маркери, кольорові олівці.
|
4.
|
|
Графіка.Портрет як жанр образотворчого мистецтва. Види портретів. Пропорції. Масштабність. Створення групового портрету екіпажу космічного корабля перед стартом.
|
Матеріали: фломастери, кольорові олівці.
|
5.
|
|
Графіка. Інтер’єр. Лінійна перспектива. Створення зображення інтер’єру зорельота.
|
Матеріали: графітні або кольорові олівці.
|
6.
|
|
Засоби виразності графіки: крапка, лінія, пляма. Рівновага. Зображення неба в ілюмінаторі космічного корабля.
|
Матеріали: фломастери, маркери чорного кольору; гуаш білого або чорного кольору.
|
7.
|
|
Графіка. Автопортрет.Я – член екіпажу.
|
Матеріали: кольорові олівці.
|
8.
|
|
Графіка. Світлотінь. Штрих. Створення композиції «Бортовий комп’ютер – «серце» космічного корабля».
Тематичне оцінювання.
|
Матеріал: графітний олівець.
|
Розділ2. Живопис. Кольорові простори Всесвіту (8 год.)
|
9.
|
|
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Види живопису. Хроматичні кольори. Пейзаж. Зображення марсіанського пейзажу відтінками червоного кольору.
|
Матеріали: гуашеві фарби.
|
10.
|
|
Холодна кольорова гама. Створення фантастичної композиції в холодному контрастному колориті: «Крижані контрасти Енцеладу» або «Кристали льодяної планети»
|
Матеріали: акварельні фарби.
|
11.
|
|
Ахроматичні кольори. Створення композиції у техніці гризайль: «Стрибок крізь чорну дірку» або «Світ поза кольором».
|
Техніка: гризайль.
Матеріали: гуаш чорного та білого кольору.
|
12.
|
|
Абстрактна композиція в контрастному колориті: «Динаміка Всесвіту», «Контрасти космосу», «Зародження галактики».
|
Техніка: акварель по-мокрому.
Матеріали: акварельні фарби.
|
13
|
|
Повітряна перспектива. Створення композиції: «Фантастичне місто», «Зоряний причал».
|
Матеріали: гуашеві фарби.
|
14.
|
|
Живописний портрет «Зустріч із зоряним мудрецем».
|
Матеріали: акварельні фарби.
|
15.
|
|
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Зображення космічного натюрморту в нюансному колориті.
|
Матеріали: гуашеві фарби.
|
16.
|
|
Урок узагальнення. Творча робота за уявою.
Тематичнеоцінювання.
|
Технікавиконаннятворчоїроботи і матеріали за вибором.
|
Підручник «Образотворче мистецтво»
авт. Калініченко О., Масол Л., видавництво «Сиція», 2014
6 клас - Образотворче мистецтво
ДУХОВНИЙ ТА ПРЕДМЕТНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ
(35 год., 1 год. на тиждень)
|
І семестр
|
Розділ І. Анімалістичний жанр (3 год.)
|
№ уроку
|
Дата проведення
|
Навчальні завдання та тема уроку
|
Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань
|
1.
|
|
Зародження анімалістичного жанру. Уявіть себе прадавніми художниками та намалюйте тварин.
|
Анімалістичний жанр. Послідовність зображення тварин. (Вугілля, крейда).
|
2.
|
|
Форма і пластика тварин.Зображення тварин у скульптурі. Рельєф «Звіриний стиль». Реалістичне і фантастичне зображення тварин.
|
Створіть рельєф реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку, інше. (Пластилін).
|
3.
|
|
Образи тварин у мистецтві.Стилізація. Реалістичні і стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно-прикладному мистецтві.
|
Намалюй ілюстрацію до літературного твору, головним персонажем якого є тварина. Зобрази її реалістично або стилізовано в русі. (Гуаш).
|
Розділ 2. Пейзаж 5 год.
|
4.
|
|
Широкі простори. Пейзаж та його різновиди. Повітряна перспектива. Кольорова гама. Теплі й холодні відтінки зеленого кольору в пейзажі.
|
Намалюй літній пейзаж «Зелені простори» або «Квітуче поле». (Кольорові олівці, фломастери).
|
5.
|
|
Гірський краєвид. Гірський пейзаж. Композиція і колорит картини. Плановість. Послідовність зображення пейзажу.
|
Намалюй гірський пейзаж «Золота осінь у Карпатах». (Пастель, кольорові олівці).
|
6.
|
|
Морська далечінь. Марина. Сюжети картин з морськими краєвидами. Лінія горизонту в марині. Нюанс кольору.
|
Намалюй морський пейзаж у нюансному (спокійному) або контрастному (яскравому) колориті. (Акварель).
|
7.
|
|
Міста і села в пейзажі. Міський і сільський пейзажі. Архітектурний та індуст-ріальний пейзажі. Ведута, стафаж. Лінійна перспектива. Послідовність побудови зображення в лінійній перспективі.
|
Намалюй міський або сільський пейзаж. (Гуаш).
|
8.
|
|
Фантастичний пейзаж. Особливості реалістичного і фантастичного пейзажів. Роль перспективи, тла у картині.
Тематичне оцінювання.
|
Групова робота. Створіть композицію «Фантастичне місто» (матеріали на вибір: кольоровий папір, гуаш, фломастери, маркери тощо).
|
Розділ 3. Портрет 8 год.
|
9.
|
|
Різновиди портретів. Портрет: парадний і камерний; станковий, монументальний, мініатюра. Художній образ. Анфас, профіль. Будова і пропорції обличчя.
|
Намалюй портрет – художній образ улюбленого літературного героя (графічні матеріали на вибір).
|
10.
|
|
Портрет у профіль. Профільні портрети у живопису й скульптурі. Камея. Пропорції голови й обличчя людини у профіль.
|
Виліпи портрет однокласника у профіль – рельєф у вигляді камеї. (Пластилін).
|
11.
|
|
Подвійний портрет. Персонажі подвійних портретів, особливості композиції картин.
|
Намалюй подвійний портрет дітей – родичів, друзів. (Гуаш).
|
12.
|
|
Груповий портрет. Групові портрети у живопису й скульптурі, їх особливості, різноманіття композицій.
|
Групова робота. Створіть скульптурний груповий портрет (кругла скульптура або рельєф) спортивної команди, музичного або театрального ансамблю. (Пластилін).
|
13
|
|
У колі сім’ї. Старовинні й сучасні сімейні портрети. Роль композиції, колориту у вираженні авторського задуму.
|
Намалюй сімейний портрет: парадний або камерний. (Акварель чи гуаш).
|
14.
|
|
Автопортрет. Різноманіття сюжетів і форматів картин. Послідовність виконання автопортрета.
|
Намалюй автопортрет (графічні матеріали на вибір).
|
15.
|
|
Дружній шарж. Карикатура і шарж: спільне і відмінне між ними.
|
Намалюй дружній шарж на друга чи подругу (олівці, фломастери).
|
16.
|
|
Систематизація, узагальнення знань, перевірка досягнень.
Тематичне оцінювання.
|
Вправи на закріплення вивченого матеріалу.
|
7 клас – Образотворче мистецтво
КУЛЬТУРНЕ ТА ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЛЮДИНИ
(35 год., 1 год. на тиждень)
|
І семестр
Розділ І. Простір і об’ємно-просторова форма (14 год.)
|
Тема 1. Художні засоби зображення простору 6 год.
|
№ уроку
|
Дата проведення
|
Навчальні завдання та тема уроку
|
Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань
|
1.
|
|
Види образотворчого мистецтва. Художні засоби передавання простору у різних видах мистецтва. Творча робота: «Чарівний світ мистецтва».
|
Сприйняття мистецтва. Матеріал: олівці, фломастери, акварель.
|
2.
|
|
Ритм ліній і плям, колір (оптичні властивості). Передача умовного простору: віддалення наближення кольору. Повітряна перспектива у живописі.
|
Творча робота: «Карпатські гори» або «Пейзаж за вікном». Техніка виконання та матеріали: акварель, гуаш, пастель, кольорові олівці.
|
3.
|
|
Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць. Штрих, лінія, тон.
|
Творча робота: «Моя вулиця» Техніка виконання та матеріали: грийзаль, акварель, простий олівець.
|
4.
|
|
Об’ємна форма у відкритому просторі та в інтер’єрі (геометрична форма, паркова скульптура, дрібна пластика). Продуманість виразності силуету. Урахування масштабу та характеру декору, що сприймається на відстані
|
Творча робота: «Скульптура в парку» або «Фонтан із використанням зооморфних та антропоморфних,фантастичних мотивів». Матеріал: пластилін, простий олівець.
|
5.
|
|
Умовно-графічне або ілюзорно-просторове зображення.
|
Творча робота: композиція «Простір». Матеріали: графічні.
|
6.
|
|
Сприйняття мистецтва. Урок узагальнення: «Що ж таке художні засоби зображення простору?»
Тематичне оцінювання.
|
Бесіда. Робота в групах.
|
Тема 2. Об’ємно-просторова форма. Архітектура і місто 8 год.
|
7.
|
|
Сприймання мистецтв. Архітектура (вид мистецтва, стилі).Архітектурний образ. Етюдні замальовки.
|
Сприймання мистецтва: «Архітектурні мотиви» або «Шедеври архітектурного мистецтва». Матеріали для виконання за вибором учнів.
|
8.
|
|
Гармонія архітектури з природним середовищем. Багатопланова композиція.
|
Творча робота: «Замок у горах».
Матеріали: гуаш, акварель, змішана техніка.
|
9.
|
|
Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць.
|
Творча робота: «Вулиця рідного міста (села)».
Матеріали: простий олівець, гелеві ручки.
|
10.
|
|
Архітектура історичного міста, гармонія з природним середовищем (кольорова гармонія)
|
Творча робота: «Стара фортеця» або «Фортеці наших предків».
Матеріали: колаж; гуаш, акварель.
|
11.
|
|
Інтер’єр, екстер’єр (історичний або сучасний). Поняття фронтальної перспективи.
|
Творча робота: «Про що може розповісти інтер’єр» Техніка за вибором учня.
|
12.
|
|
Монументальне мистецтво (імітація вітражу).
|
Творча робота: «Вітраж старовинного замку». Техніка та матеріали: аплікація, акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір.
|
13
|
|
Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору.
|
Колективна творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація, колаж, акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір.
|
14.
|
|
Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору.
|
Колективна творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація, колаж, акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір.
|
15.
|
|
Сприйняття мистецтва. Відтворення святкового настрою. Підсумкова творча робота
|
Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.
|
16.
|
|
Урок узагальнення.
Творча робота за уявою.
Тематичне оцінювання.
|
Вправи на закріплення вивченого матеріалу.
|
З предмета «Образотворче мистецтво» домашніми завданнями можуть бути спостереження за кольорами, формами, перспективними змінами в просторі, аналіз колориту, орнаментів, природних форм, фактури, текстури, характеру тощо; добір зразків зображень до теми (графіка, живопис, скульптура, декоративно-прикладне мистецтво, архітектура, дизайн, фото); добір асоціативного ряду, тла, природних матеріалів тощо для майбутньої композиції, виконання проекту та ін.
|
|